Главаня
Купить оптом
Цены
Контакты
Наши партнеры
Статьи






Липовый мед
Цветочный мед
Гречишний мед
Донниковый мед
Мед в сотах
Маточное молочко
Перга
Пыльца
 

Как дома освятить мед


Требник гражданским шрифтом, Глава 83

Пове́сивши зво́н при це́ркви, я́коже бы мощи́ и све́рху и извну́трь окропле́нну бы́ти, пре́жде да́же не поста́вити его́ на колоко́льне, си́м благослове́нием благослови́ти его́ подоба́ет: А́ще святи́тель сие́ де́йствует, оде́ян во вся́ святи́тельския оде́жды, или́ то́чию в ма́нтию, в епитрахи́ль, омофо́р и ми́тру, [а́ще же свяще́нник, в епитрахи́ль и фело́нь] исхо́дит из це́ркве, и прихо́дит к зво́ну та́мо у́бо предугото́ванной су́щей воде́ свяще́нной и кропи́льнице, на че́стно покрове́нном столе́, и начина́ет обы́чно:

Благослове́н Бо́г на́ш: Кли́р же пое́т 6-м гла́сом: Царю́ небе́сный: посе́м чте́тся: Трисвято́е: О́тче на́ш: Го́споди поми́луй, 12. Сла́ва, и ны́не: Прииди́те, поклони́мся: три́жды.

И псало́м 148:

Хвали́те Го́спода с небе́с, хвали́те его́ в вы́шних. Хвали́те его́ вси́ а́нгели его́: хвали́те его́ вся́ си́лы его́. Хвали́те его́ со́лнце и луна́: хвали́те его́ вся́ зве́зды и све́т. Хвали́те его́ небеса́ небе́с, и вода́, я́же превы́ше небе́с. Да восхва́лят и́мя Госпо́дне: я́ко то́й рече́, и бы́ша, то́й повеле́, и созда́шася. Поста́ви я́ в ве́к и в ве́к ве́ка: повеле́ние положи́, и не ми́мо и́дет. Хвали́те Го́спода от земли́ зми́еве, и вся́ бе́здны: О́гнь, гра́д, сне́г, го́лоть, ду́х бу́рен, творя́щая сло́во его́: Го́ры и вси́ хо́лми, древа́ плодоно́сна и вси́ ке́дри: Зве́рие и вси́ ско́ти, га́ди, и пти́цы перна́ты: Ца́рие зе́мстии и вси́ лю́дие, кня́зи и вси́ судии́ зе́мстии: Ю́ноши и де́вы, ста́рцы с ю́нотами, да восхва́лят и́мя Госпо́дне, я́ко вознесе́ся и́мя того́ еди́наго: испове́дание его́ на земли́ и на небеси́. И вознесе́т ро́г люде́й свои́х: пе́снь все́м преподо́бным его́, сыново́м изра́илевым, лю́дем приближа́ющымся ему́.

Та́же псало́м 149.

Воспо́йте Го́сподеви пе́снь но́ву, хвале́ние его́ в це́ркви преподо́бных. Да возвесели́тся изра́иль о сотво́ршем его́, и сы́нове сио́ни возра́дуются о царе́ свое́м. Да восхва́лят и́мя его́ в ли́це, в тимпа́не и псалти́ри да пою́т ему́. Я́ко благоволи́т Госпо́дь в лю́дех свои́х, и вознесе́т кро́ткия во спасе́ние. Восхва́лятся преподо́бнии во сла́ве, и возра́дуются на ло́жах свои́х. Возноше́ния Бо́жия в горта́ни и́х, и мечи́ обою́ду остры́ в рука́х и́х: Сотвори́ти отмще́ние во язы́цех, обличе́ния в лю́дех. Связа́ти цари́ и́х пу́ты, и сла́вныя и́х ручны́ми око́вы желе́зными: Сотвори́ти в ни́х су́д напи́сан: сла́ва сия́ бу́дет все́м преподо́бным его́.

Та́же псало́м 108.

Хвали́те Бо́га во святы́х его́, хвали́те его́ во утверже́нии си́лы его́. Хвали́те его́ на си́лах его́, хвали́те его́ по мно́жеству вели́чествия его́. Хвали́те его́ во гла́се тру́бнем, хвали́те его́ во псалти́ри и гу́слех. Хвали́те его́ в тимпа́не и ли́це, хвали́те его́ во стру́нах и орга́не. Хвали́те его́ в кимва́лех доброгла́сных, хвали́те его́ в кимва́лех восклица́ния: Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода.

Сла́ва, и ны́не: Аллилу́иа, три́жды.

Диа́кон же глаго́лет ектению́ сию́:

Ми́ром Го́споду помо́лимся: да́же до О пла́вающих:

И а́бие прилага́ет сия́:

О е́же благослови́ти кампа́н се́й, в сла́ву свята́го и́мене своего́, небе́сным свои́м благослове́нием, Го́споду помо́лимся.

О е́же пода́ти ему́ благода́ть, я́ко да вси́ слы́шащии звене́ние его́ или́ во дни́ или́ в нощи́, возбудя́тся к славосло́вию и́мене свята́го твоего́, Го́споду помо́лимся.

О е́же гла́сом звене́ния его́ утоли́тися и ути́шитися и преста́ти все́м ве́тром зе́льным, бу́рям же, громо́м и мо́лниям, и все́м вре́дным безве́дриям, и злорастворе́нным возду́хом, Го́споду помо́лимся.

О е́же отгна́ти всю́ си́лу, кова́рства же и наве́ты неви́димых враго́в, от все́х ве́рных свои́х, гла́с зву́ка его́ слы́шащих, и к де́ланию за́поведей свои́х возбуди́ти я́, Го́споду помо́лимся.

О е́же изба́витися на́м от вся́кия ско́рби:

Заступи́, спаси́, поми́луй:

Пресвяту́ю, пречи́стую, преблагослове́нную:

Возгла́с: Я́ко подоба́ет тебе́ вся́кая сла́ва че́сть и поклоне́ние:

Ли́к: Ами́нь.

По си́х чту́т псало́м 28:

Принеси́те Го́сподеви, сы́нове Бо́жии, принеси́те Го́сподеви сы́ны о́вни, принеси́те Го́сподеви сла́ву и че́сть. Принеси́те Го́сподеви сла́ву и́мени его́: поклони́теся Го́сподеви во дворе́ святе́м его́. Гла́с Госпо́день на вода́х: Бо́г сла́вы возгреме́, Госпо́дь на вода́х мно́гих. Гла́с Госпо́день в кре́пости: гла́с Госпо́день в великоле́пии. Гла́с Го́спода сокруша́ющаго ке́дры, и стры́ет Госпо́дь ке́дры лива́нския. И истни́т я́ я́ко тельца́ лива́нска, и возлю́бленный я́ко сы́н единоро́жь. Гла́с Го́спода пресеца́ющаго пла́мень огня́. Гла́с Го́спода стряса́ющаго пусты́ню, и стрясе́т Госпо́дь пусты́ню кадди́йскую. Гла́с Госпо́день сверша́ющий еле́ни, и откры́ет дубра́вы, и в хра́ме его́ вся́кий глаго́лет сла́ву. Госпо́дь пото́п населя́ет, и ся́дет Госпо́дь Ца́рь в ве́к. Госпо́дь кре́пость лю́дем свои́м да́ст, Госпо́дь благослови́т лю́ди своя́ ми́ром.

По сконча́нии же псалма́, ре́кшу диа́кону: Го́споду помо́лимся,

И кли́ру: Го́споди поми́луй.

Иере́й же чте́т моли́тву сию́:

Го́споди Бо́же на́ш, хотя́й от все́х ве́рных твои́х всегда́ сла́вимь и покланя́емь бы́ти, в ве́тсем заве́те рабу́ своему́ законополо́жнику моисе́ю тру́бы сре́бряны сотвори́ти, и сыно́м ааро́новым жреце́м в ня́, внегда́ жре́ти и́м тебе́, воструби́ти повеле́л еси́: я́ко да услы́шавше лю́дие твои́ гла́с тру́бный, гото́ви е́же поклони́тися тебе́ бу́дут, и ко е́же же́ртвы приноси́ти тебе́ соберу́тся, и в бра́нех тру́б си́х гла́сом оглаше́ни, к побежде́нию враго́в кре́пко вооружа́тся. И ны́не, Влады́ко пресвяты́й, смире́нно мо́лим тя́, при́зри ми́лостивно на приле́жное моле́ние на́с недосто́йных рабо́в твои́х, и кампа́н се́й, к слу́жбе це́ркве твоея́ святы́я, в сла́ву же великоле́паго и всесвята́го и́мене твоего́ сооруже́нный, небе́сным святы́м твои́м благослове́нием и благода́тию всеосвяща́ющаго твоего́ ду́ха благослови́ и освяти́, и вле́й во́нь си́лу благода́ти твоея́: я́ко да услы́шавше ве́рнии раби́ твои́ гла́с зву́ка его́, в благоче́стии и ве́ре укрепя́тся, и му́жественно все́м диа́вольским наве́том сопротивоста́нут, и моли́твами и всегда́шним славосло́вием тебе́ и́стиннаго Бо́га сия́ победя́т, к це́ркви же на моли́тву и славосло́вие свята́го и́мене твоего́, во дни́ и в нощи́ спе́шно, я́ко ведо́ми да веду́тся: да утоля́тся же и утиша́тся, и преста́нут и напа́дающыя бу́ри ве́тренныя, гра́ды же и ви́хри и гро́мы стра́шнии и мо́лния, и злорастворе́ннии и вре́днии возду́хи гла́сом его́. Ты́ бо Го́споди Бо́же на́ш, не то́чию у́мными и одушевле́нными созда́ниями твои́ми, в сла́ву твою́ и в спасе́ние и по́льзу ве́рных твои́х, но и безду́шными, я́коже моисе́овым жезло́м, и ме́дяною змие́ю в пусты́ни, вся́ я́же хо́щеши пресла́вная твори́ши и чудоде́йствуеши: вся́ бо тебе́ возмо́жна су́ть, не возмо́жно же ничто́же: и тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

Иере́й: Ми́р все́м.

Ли́к: И ду́хови твоему́.

Диа́кон: Главы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те.

Ли́к: Тебе́ Го́споди.

И все́м предстоя́щым главы́ прикло́ньшым, чте́т иере́й та́йно моли́тву сию́:

Влады́ко Бо́же о́тче вседержи́телю, и́же тру́бным гла́сом седмию́ жре́ц иду́щих пред киво́том свиде́ния, иерихо́нским тве́рдым стена́м па́сти и разруши́тися сотвори́л еси́, и вся́ во гра́де су́щыя в ру́це люде́й твои́х пре́дал еси́: ты́ и ны́не кампа́н се́й небе́сным твои́м благослове́нием испо́лни, я́ко да гла́с звене́ния его́ услы́шавше, проти́вныя возду́шныя си́лы дале́че от огра́д ве́рных твои́х отсту́пят, и вся́ раздеже́нныя и́х о́гненныя, я́же на на́с, стре́лы уга́снут, треска́ния же мо́лний, нападе́ние гра́да, и вся́ вре́дныя возду́хов злорастворе́ния, всеси́льною и кре́пкою десни́цею прогони́ма и уде́ржанна да утоля́тся, ути́хнут и отсту́пят: вся́ бо ты́ в сла́ву твою́, к по́льзе и спасе́нию на́шему чрез посре́дства де́йствуеши.

И возглаша́ет: Твое́ бо е́сть, е́же ми́ловати и спаса́ти ны́, Бо́же на́ш, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, безнача́льному отцу́, со единоро́дным твои́м Сы́ном, и с пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

И взе́м иере́й свяще́нную во́ду, кропи́т кампа́н от четы́рех стра́н его́ све́рху, о́крест иды́й, глаго́ля:

Благословля́ется и освяща́ется кампа́н се́й окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. [Три́жды.]

Та́кожде и внутри́ его́ кропя́ на четы́ре страны́, то́жде глаго́лет. Посе́м, взе́м кади́льницу, кади́т кампа́н от четы́рех стра́н, извне́ и вну́трь его́.

Сия́ же ему́ соверша́ющу, кли́рицы чту́т псало́м 69:

Бо́же, в по́мощь мою́ вонми́, Го́споди, помощи́ ми потщи́ся: Да постыдя́тся и посра́мятся и́щущии ду́шу мою́, да возвратя́тся вспя́ть и постыдя́тся хотя́щии ми́ зла́я. Да возвратя́тся а́бие стыдя́щеся глаго́лющии ми́: бла́гоже, бла́гоже. Да возра́дуются и возвеселя́тся о тебе́, вси́ и́щущии тебе́ Бо́же, и да глаго́лют вы́ну, да возвели́чится Госпо́дь лю́бящии спасе́ние твое́. а́з же ни́щ е́смь и убо́г, Бо́же, помози́ ми: помо́щник мо́й и изба́витель мо́й еси́ ты́, Го́споди не закосни́.

Си́м же соверши́вшымся, диа́кон возглаша́ет: Прему́дрость.

Чте́ц глаго́лет: Чи́сл чте́ние.

Диа́кон: Во́нмем.

Чте́ц же чте́т паремию́ сию́ от четве́ртых кни́г моисе́овых, глава́ 10:

Рече́ Госпо́дь к моисе́ю, глаго́ля: Сотвори́ себе́ две́ трубы́ сре́бряны, ко́ваны сотвори́ши я́, и бу́дут тебе́ на созва́ние со́нма, и возставля́ти полки́. И да востру́биши и́ми, и да собере́тся к тебе́ ве́сь со́нм, пред две́ри ски́нии свиде́ния. А́ще же еди́ною трубо́ю востру́бят, да прии́дут к тебе́ вси́ кня́зи и тысященача́льники изра́ильтестии. И воструби́те в зна́мение и воздви́гнутся полцы́, ополча́ющиися на восто́ки: И воструби́те в зна́мение второ́е, и воздви́гнутся полцы́, ополча́ющиися от ю́га: И воструби́те в зна́мение тре́тие, и да воздви́гнутся полцы́, ополча́ющиися от мо́ря: И воструби́те в зна́мение четве́ртое, и воздви́гнутся полцы́, ополча́ющиися от се́вера. Зна́мением да востру́бят в воздви́жение и́х. И егда́ собере́те со́нм, воструби́те не в зна́мение. И сы́нове ааро́ни жрецы́ да востру́бят труба́ми: и да бу́дет ва́м зако́нно ве́чно в ро́ды ва́шя. А́ще же изы́дете на бра́нь в земли́ ва́шей к супоста́том сопроти́вящымся ва́м, и воструби́те и назна́менуйте труба́ми, и воспомяне́тся пред Го́сподем, и изба́витеся от вра́г ва́ших. И во дне́х весе́лия ва́шего, и в пра́здницех ва́ших, и в новоме́сячиих ва́ших, воструби́те труба́ми на всесожже́ния, и на же́ртвы спасе́ний ва́ших, и бу́дет ва́м воспомина́ние пред бо́гом ва́шим: А́з Госпо́дь Бо́г ва́ш.

Посе́м пою́т, или́ чту́т стихи́ры сия́, гла́с 2:

Земли́ и про́чым стихи́ям, гне́ва ра́ди твоего́, гре́х ра́ди на́ших дви́жимаго на ны́, смуща́ющымся и обурева́емым, гла́с зна́мения сего́, я́коже моисе́овых сре́бряных тру́б услы́шав Го́споди, благоутро́бным свои́м о́ком при́зри на ны́, и не я́ростию твое́ю обличи́ на́с, но умилосе́рдився пощади́, вся́каго стра́шнаго преще́ния твоего́ избавля́я, я́ко еди́н милосе́рд.

Гла́с 1:

Основа́ния всея́ земли́ воздвиза́яй, Бо́же, и сотряса́яй еди́н морско́е ло́же, я́ко созда́тель вся́ческих, изба́ви на́с пра́веднаго твоего́ преще́ния, гла́сом зна́мения сего́ отгоня́я зе́льныя бу́ри и ве́тры, гро́мы же и мо́лния: и бо́дрых на́с и тщали́вых всегда́ к твоему́ славосло́вию сотвори́, и ко исполне́нию святы́х твои́х за́поведей, я́ко человеколю́бец.

Сла́ва, и ны́не, гла́с 4:

Вся́ческая еди́ною в нача́ле собо́ю непосре́дственне созда́вый Го́споди, ны́не же вся́ посре́дственне де́йствуяй гла́сом зво́на сего́ освяще́ннаго, вся́кое уны́ние с лени́вством от серде́ц ве́рных твои́х отжени́, стра́х же тво́й в ни́х с благоче́стием вкорени́ и спе́шных на моли́тву, ско́рых же ко вся́кому благо́му де́лу твое́ю си́лою сотвори́, избавля́я на́с от все́х наве́тов вра́жиих: и невре́дных от злорастворе́нных возду́хов заве́трения соблюда́я: моли́твами Богоро́дицы и все́х святы́х твои́х, я́ко еди́н милосе́рд.

По сконча́нии же си́х, святи́тель, или́ нача́льствуяй, ре́кшу диа́кону: Прему́дрость:

И ли́ку: Честне́йшую херуви́м: Сла́ва, и ны́не: Го́споди поми́луй, три́жды, Благослови́, твори́т обы́чный дневны́й отпу́ст.

Чи́н благослове́ния но́ваго до́му, в не́мже хо́щет кто́ пе́рвее всели́тися

Прише́д иере́й в до́м, его́же благослови́ти и́мать, соверша́ет ма́лое освяще́ние воды́. Мо́жет же и име́ти с собо́ю свяще́нную во́ду в сосу́де (а́ще по чему́либо не и́мать бы́ти освяще́ния воды́ в до́ме) и еле́й в друго́м сосу́де, име́ющему же бы́ти нача́лу благослове́ния, на ко́ейждо от четы́рех сте́н да бу́дет кре́ст напи́сан: Посе́м начина́ет обы́чно: Благослове́н Бо́г на́ш: и а́бие пое́т с кли́рики: Царю́ небе́сный: По сконча́нии же пе́ния, чте́м: Трисвято́е. О́тче на́ш: Го́споди поми́луй, 12. Сла́ва, и ны́не: Прииди́те, поклони́мся: три́жды, и псало́м 90: Живы́й в по́мощи вы́шняго: По псалме́ же чте́т, или́ пое́т тропа́рь се́й, гла́с 8:

Я́коже закхе́еву до́му твои́м, Христе́, вхо́дом спасе́ние бы́сть, си́це и ны́не вхо́дом свяще́нных служи́телей твои́х, и с ни́ми святы́х твои́х а́нгел, ми́р тво́й пода́ждь до́му сему́, и ми́лостивно благослови́ его́, спаса́я и просвеща́я все́х жи́ти хотя́щих в не́м.

Су́щей же трапе́зе убру́сом покры́той, Ева́нглию и Кресту́ на не́й, и свеща́м горя́щым, и воде́ свяще́нней и еле́ю су́щым, ста́в иере́й к восто́ку лице́м и ре́к: Го́споду помо́лимся, Го́споди поми́луй.

Чте́т моли́тву сию́ во услыша́ние все́м:

Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же на́ш, изво́ливый под се́нь закхе́а мытаря́ вни́ти, и спасе́ние тому́ и всему́ до́му его́ бы́вый: са́м и ны́не зде́ жи́ти хотя́щих, и на́ми недосто́йными молбы́ тебе́ и моле́ния принося́щих, от вся́каго зла́ неврежде́нных соблюди́, благословля́я и́х и обита́лище сие́, и ненаве́тен те́х живо́т вы́ну сохраня́я, изъоби́лно вся́ блага́я твоя́ и́м твои́м благослове́нием на по́лзу подава́яй. Я́ко подоба́ет тебе́ вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, со безнача́льным твои́м отце́м, и пресвяты́м, и благи́м, и животворя́щим твои́м ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь. Иере́й: Ми́р все́м. Ли́к: И ду́хови твоему́. Иере́й: Главы́ ва́шя Го́сподеви приклони́те. Ли́к: Тебе́ Го́споди. И чте́т иере́й та́йно моли́тву сию́:

Влады́ко го́споди Бо́же на́ш, на высо́ких живы́й и на смире́нныя призира́яй, благослови́вый до́м лава́нов при вхо́де Иа́кова, и до́м пенте́фриев при вхо́де ио́сифовем: благослови́вый до́м аведа́риин внесе́нием киво́та, и во дни́ прише́ствия во пло́ти Христа́ Бо́га на́шего, спасе́ние до́му закхе́еву дарова́вый. Са́м благослови́ и до́м се́й, и в не́м жи́ти хотя́щих стра́хом твои́м огради́, и невреди́мых от сопроти́вных сохрани́, и благослове́ние твое́ с высоты́ жили́ща твоего́ низпосли́ и́м, и благослови́ и умно́жи вся́ блага́я в до́ме се́м.

Возгла́с: Твое́ бо е́сть, е́же ми́ловати и спаса́ти ны́, Бо́же на́ш, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

А́бие же посе́м зна́менав три́жды еле́й, глаго́лет:

Во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь. И чте́т над ни́м моли́тву сию́: Го́споди Бо́же на́ш, при́зри ны́не ми́лостивно на моли́тву мене́ смире́ннаго и недосто́йнаго раба́ твоего́, и низпосли́ благода́ть Пресвята́го твоего́ ду́ха на еле́й се́й, и освяти́ его́, я́ко да бу́дет во освяще́ние ме́сту сему́ и на не́м сооруже́нну до́му, и на прогна́ние вся́кия сопроти́вныя си́лы и сатани́нских наве́тов. Ты́ бо еси́ благословля́яй и освяща́яй вся́ческая, Христе́ Бо́же на́ш, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

По моли́тве же взе́млет свяще́нную во́ду, и кропи́т е́ю вся́ сте́ны до́му о́крест и вся́ кле́ти его́, глаго́ля:

Во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, окропле́нием воды́ сея́ свяще́нныя, в бе́гство да претвори́тся все́ лука́вое бесо́вское де́йство, ами́нь.

Окропи́в же все́, взе́м еле́й, помазу́ет и́м сте́ны до́ма, иде́же е́сть кре́ст напи́сан в среди́не его́, наче́н от восто́чныя стены́ до́ма, посе́м и за́падную, и по си́х се́верную, в коне́ц же ю́жную сте́ну, над ко́ейждо глаго́лет:

Благословля́ется до́м се́й пома́занием свята́го еле́а сего́, во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь.

По соверше́нии пома́зания еле́ем, сожига́ет пома́зание свещы́ горя́щими, на ко́ейждо стене́. Сему́ же быва́ющу, певцы́ пою́т стихи́ру сию́ гла́с 5:

Благослови́, Го́споди, до́м се́й, и испо́лни его́ земны́х твои́х бла́г, и в не́м благоче́стно жи́ти хотя́щих от вся́каго зла́го обстоя́ния неврежде́нных сохрани́, и вся́кое изъоби́лие небе́снаго и земна́го твоего́ благослове́ния те́м да́руй, и я́ко ще́др поми́луй, по вели́цей твое́й ми́лости.

По оконча́нии пома́зания, станови́тся иере́й лице́м к восто́ку, и а́ще изво́лит, чте́т и ева́нглие, ре́к:

Прему́дрость про́сти, услы́шим свята́го Ева́нглиа, и про́чая. От луки́ свята́го Ева́нглиа чте́ние. Ли́к: Сла́ва тебе́ Го́споди: И чте́т от Луки́ зача́ло 94.

Во вре́мя о́но, прии́де Иису́с во иерихо́н. И се́ му́ж нарица́емый закхе́й, и се́й бе́ ста́рей мытаре́м, и то́й бе́ бога́т: и иска́ше ви́дети Иису́са, кто́ есть, и не можа́ше от наро́да, я́ко во́зрастом ма́л бе́: и предите́к, возле́зе на я́годичину, да ви́дит, я́ко хотя́ше ми́мо ея́ проити́. И я́ко прии́де на ме́сто, воззре́в Иису́с ви́де его́, и рече́ к нему́: закхе́е, потща́вся сле́зи: дне́сь бо в дому́ твое́м подоба́ет ми́ бы́ти. И потща́вся сле́зе, и прия́т его́ ра́дуяся. И ви́девше вси́ ропта́ху, глаго́люще, я́ко ко гре́шну му́жу вни́де вита́ти. Ста́в же закхе́й рече́ ко Го́споду: се́ по́л име́ния моего́, Го́споди, да́м ни́щым: и а́ще кого́ чи́м оби́дех, возвращу́ четвери́цею. Рече́ же к нему́ Иису́с: я́ко дне́сь спасе́ние до́му сему́ бы́сть, зане́ и се́й сы́н Аавраа́мль е́сть: прии́де бо Сы́н челове́чь взыска́ти и спасти́ поги́бшаго.

Ли́к: Сла́ва тебе́ Го́споди:

И а́бие чту́т псало́м 100: Ми́лость и су́д воспою́ тебе́, Го́споди:

Иере́й кади́т ве́сь до́м. По се́м же глаго́лет ектению́ сию́:

Поми́луй на́с, Бо́же, по вели́цей ми́лости твое́й, мо́лимтися, услы́ши и поми́луй.

Ли́к: Го́споди поми́луй. Три́жды.

Еще́ мо́лимся о е́же низпосла́ти благослове́ние свое́ на до́м се́й и на раба́ своего́ (или́ рабу́ свою́) и́мярек, и на все́х в не́м благоче́стно жи́ти хотя́щих, и посла́ти и́м а́нгела своего́ ми́лостива, соблюда́юща и сохраня́ща и́х от вся́каго зла́, и наставля́юща к де́ланию все́х доброде́телей, и ко исполне́нию святы́х Христо́вых за́поведей: и о е́же сохрани́ти и́х от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́. меча́ и наше́ствия иноплеме́нник. и вся́кия смертоно́сныя ра́ны, и дарова́ти и́м здра́вие, и долгоде́нствием огради́ти и́х. и во все́м угобзи́ти, рце́м вси́, Го́споди, услы́ши и поми́луй.

Еще́ мо́лимся за всю́ бра́тию и за вся́ Христиа́ны.

Возгла́с: Услы́ши ны́, Бо́же спаси́телю на́ш, упова́ние все́х конце́в земли́, и су́щих в мо́ри дале́че, и ми́лостив, ми́лостив бу́ди, Влады́ко, о гресе́х на́ших, и поми́луй ны́: ми́лостив бо и человеколю́бец Бо́г еси́, и тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Ли́к: Ами́нь.

И твори́т дне́вный обы́чный отпу́ст, и многоле́тствовав до́му влады́це, отхо́дит во своя́си, благодаря́ Бо́га.

Чи́н освяще́ния колесни́цы

Нача́ло обы́чное: Царю́ небе́сный и про́чая. Прииди́те поклони́мся: Псало́м 90: Моли́тва:

Го́споди Бо́же на́ш, седя́й на серафи́мех и е́здяй на херуви́мех, му́дростию украси́вый челове́ка, и благи́м твои́м про́мыслом вся́ ко бла́гу направля́яй, ниспосли́ благослове́ние твое́ на колесни́цу сию́ и а́нгела твоего́ к не́й приста́ви, да ше́ствующии в не́й и́м храни́ми и наставля́еми, в ми́ре и благополу́чии пу́ть сво́й соверши́вше, тебе́ сла́ву и благодаре́ние возсыла́ют, хва́ляще отца́ и Сы́на Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Иере́й же взе́млет свяще́нную во́ду, и кропи́т е́ю колесни́цу вовне́ и внутри́, глаго́ля: Благословля́ется и освяща́ется колесни́ца сия́ во и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ами́нь.

Чи́н благослове́ния супру́гов, прожи́вших мно́го ле́т без церко́внаго благослове́ния

оцифровка и приведение к грамматическим нормам ЦС-языка: протоиерей Николай Диваков, Дмитрий Михалин, Анатолий Алексеевич Матвеев.

В затруднительное положение попадают священники, когда к ним обращаются с просьбой совершить Венчание супруги, которые прожили в браке уже много лет без церковного благословения. Некоторые из подобных просителей имеют не только взрослых детей, но даже и внуков. Естественно возникает вопрос: каким же чином венчать их? Ни чин обычный, ни чин о второбрачных не подходит. Здесь уместно воспользоваться чином ̏благословения супругов проживших с собою 25 или 50 лет̏ из Требника изд. во Львове в 1873 г. Вот этот чин, приспособленный к благословению супругов, проживших много лет без церковного благословения̏. Настольная книга священнослужителя, т. 4, с. 309. М., 1983.

Поставля́ется анало́гий посреде́ це́ркве, и полага́ются на не́м Ева́нглие и Кре́ст. Предстои́т же му́ж одесну́ю, жена́ же ошу́юю. Свяще́нник облаче́н в фело́нь назна́менует главы́ супру́г три́жды я́коже и в пе́рвом чи́не венча́ния указа́ся, и дае́т и́м свещы́ возже́нны, и начина́ет:

Благослове́н Бо́г на́ш. Та́же, Трисвято́е: по О́тче на́ш: Тропа́рь дне́вный.

Та́же ектениа́:

Ми́ром Го́споду помо́лимся.

О свы́шнем ми́ре:

О ми́ре всего́ ми́ра:

О святе́м хра́ме се́м:

О рабе́х Бо́жиих и́мярек и е́же о Бо́зе покро́ве, и сожи́тии и́х, Го́споду помо́лимся.

О е́же спожи́ти и́м до́бре во единомы́слии, Го́споду помо́лимся.

О е́же пода́ти и́м проще́ние прегреше́ний, грехо́в очище́ние, проще́ние беззако́ний во́льных же и нево́льных, Го́споду помо́лимся.

Заступи́, спаси́, поми́луй:

Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную:

Я́ко подоба́ет Тебе́:

Та́же, Го́споду помо́лимся.

Свяще́нник моли́тву:

Влады́ко Го́споди Бо́же на́ш, та́йная ве́дый челове́ческая, и́же Раа́ву блудни́цу прости́вый, и мытаре́во покая́ние прие́мый, не помяни́ грехо́в на́ших неве́дения от ю́ности. а́ще бо беззако́ния на́зриши Го́споди, Го́споди, кто́ постои́т Тебе́, или́ ка́я пло́ть оправди́тся пред Тобо́ю? Ты́ бо еди́н еси́ пра́веден, безгре́шен, свя́т, многоми́лостив, многоблагоутро́бен, и ка́яйся о зло́бех челове́ческих. Ты́, Влады́ко, присво́ивый рабы́ Твоя́ и́мярек, соедини́ к дру́г дру́гу любо́вию: да́руй и́м мытаре́во обраще́ние и блудни́цы сле́зы, да покая́нием от всего́ се́рдца своего́ во единомы́слии и ми́ре за́поведи Твоя́ де́лающе, сподо́бятся и небе́снаго Твоего́ Ца́рствия.

Я́ко Ты́ еси́ строи́тель все́х, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лю́дие: Ами́нь.

Свяще́нник моли́тву:

Бо́же, Бо́же на́ш, прише́дый в Ка́ну Галиле́йскую и та́мошний бра́к благослови́вый, благослови́ и рабы́ Твоя́ сия́ Твои́м про́мыслом ко обще́нию бра́ка сочета́вшыяся: благослови́ и́х вхо́ды и исхо́ды, умно́жи во благи́х живо́т и́х: восприими́ венцы́ и́х в Ца́рствии Твое́м, нескве́рны, и непоро́чны, и ненаве́тны соблюда́яй во ве́ки веко́в.

Лю́дие: Ами́нь.

Та́же благословля́ет я́, глаго́ля три́жды:

Го́споди Бо́же на́ш, сла́вою и че́стию венча́й я́.

Та́же глаго́лет Апо́стол и Ева́нглие, я́коже написа́ся в пе́рвом Венча́нии.

Та́же ектениа́:

Рце́м вси́ от всея́ души́:

Го́споди вседержи́телю, Бо́же оте́ц на́ших:

Поми́луй на́с, Бо́же:

Еще́ мо́лимся о рабе́х Бо́жиих и́мярек, ны́не прося́щих у Бо́га проще́ния и благослове́ния в бра́ка обще́ние, о здра́вии и спасе́нии и́х, рце́м вси́: Го́споди, услы́ши, и ми́лостивно поми́луй.

Еще́ мо́лимся о предстоя́щих лю́дех во святе́м хра́ме се́м, и ча́ющих от Тебе́ вели́кия и бога́тыя ми́лости, за всю́ бра́тию на́шу и за вся́ правосла́вныя Христиа́ны, о здра́вии и спасе́нии и́х, рце́м вси́: Го́споди, услы́ши и ми́лостивно поми́луй.

Я́ко ми́лостив:

Диа́кон: Го́споду помо́лимся.

Свяще́нник моли́тву:

Го́споди Бо́же на́ш, и́же от язы́к предъобручи́вый Це́рковь Де́ву чи́сту, благослови́ и сохрани́ рабы́ Твоя́ сия́ в смире́нии и соедине́нии, я́коже благоволи́л еси́ сохрани́ти я́ до сего́ дне́; испо́лни вся́ блага́я хоте́ния и́х; изле́й на ни́х я́ко ще́др и благоутро́бен бога́тыя ми́лости и щедро́ты твоя́; да́руй и́м с здра́вием долгоде́нствие и во все́х доброде́телех преспе́яние.

Я́ко бла́г и человеколю́бец Бо́г еси́, и Тебе́ подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в.

Лю́дие: Ами́нь.

Свяще́нник: Ми́р все́м. Главы́ ва́ша Го́сподеви приклони́те.

И мо́лится:

Оте́ц, Сы́н, и Святы́й Ду́х, Всесвята́я и Единосу́щная, и Живонача́льная Тро́ица, еди́но Божество́ и Ца́рство: да благослови́т ва́с, и да пода́ст ва́м долгожи́тие, преспе́яние живота́ и ве́ры, и да испо́лнит ва́с все́х су́щих на земли́ благи́х: да сподо́бит ва́с получи́ти обеща́нная Небе́сная блага́, моли́твами Святы́я Богоро́дицы и все́х святы́х, ами́нь.

Та́же, Прему́дрость: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с.

Ли́к: Честне́йшую Херуви́м:

Свяще́нник: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же:

Ли́к: Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй, три́жды. Благослови́.

Свяще́нник твори́т отпу́ст.

И́же в Ка́не Галиле́йстей прише́ствием свои́м че́стен бра́к показа́вый, Христо́с и́стинный Бо́г на́ш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, святы́х равноапо́стольных Константи́на и Еле́ны, свята́го великому́ченика Проко́пиа, и все́х святы́х, поми́лует и спасе́т на́с, я́ко бла́г и Человеколю́бец.

Моли́тва на благослове́ние черто́га

Оцифровка и приведение к грамматическим нормам ЦС-языка: протоиерей Николай Диваков, Людоговский Ф. Б.

Го́споди Бо́же Влады́ко Вседержи́телю, благослови́, мо́лим Ти ся, черто́г се́й и вся́ рабы́ Твоя́, живу́щия в не́м, я́ко да охраня́еми Тобо́ю пребу́дут в ми́ре, любви́ и согла́сии: благослови́ я́, я́ко да исполня́юще во́лю святу́ю, обита́ют зде́ до ста́рости своея́, и у́зрят сы́ны сыно́в свои́х: благослови́ я́ ра́достьми, весе́лием и изъоби́лием, я́ко да утеша́ют неиму́щих: благослови́ я́ долголе́тием, я́ко да угожда́юще Тебе́ Влады́це, Созда́телю и Спаси́телю, по ми́лости Твое́й вни́дут живу́щии в се́м черто́зе и во Ца́рствие Твое́ Небе́сное, угото́ванное все́м творя́щим повеле́ния Твоя́. Услы́ши на́с, Всеми́лостиве, и благослови́ черто́г се́й и живу́щих в не́м: я́ко да всегда́ хва́лят Тя́ Бо́га на́шего, Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

После́дование моле́бна больно́му пред хирурги́ческим де́йствием

Оцифровка и приведение к грамматическим нормам ЦС-языка: протоиерей Николай Диваков, Людоговский Ф. Б.

Пре́жде подоба́ет соверши́ти моле́бное пе́ние о неду́жных.

В конце́ же сего́ моли́тву:

Влады́ко Вседержи́телю, Святы́й Царю́, наказу́яй и не умерщвля́яй, утвержда́яй низпа́дающия, и возводя́й низве́рженныя, теле́сныя челове́ков ско́рби исправля́яй, мо́лимся Тебе́, Бо́же на́ш, раба́ Твоего́ (и́мярек) немощству́юща посети́ ми́лостию Твое́ю, прости́ ему́ вся́кое согреше́ние во́льное и нево́льное. Е́й, Го́споди, враче́бную Твою́ си́лу с Небесе́ низпосли́ е́же упра́вити у́м и ру́ку раба́ Твоего́ ле́каря да ну́ждную хирурги́ю сотвори́т благополу́чно, я́ко теле́сному неду́гу раба́ Твоего́ (и́мярек) соверше́нно исцели́тися, и вся́кому наше́ствию неприя́зненному далеко́ отгна́ну бы́ти от него́. Воздви́гни его́ от одра́ боле́зненнаго, и да́руй его́ здра́ва душе́ю и те́лом благоугожда́юща и творя́ща во́лю Твою́.

Возглаше́ние: Твое́ бо е́сть, е́же ми́ловати и спаса́ти ны́, Бо́же на́ш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Чи́н благослове́ния но́ваго киво́та, или́ ина́го ко́его сосу́да, или́ ко́его ли́бо храни́лища крестообра́зно или́ и́нако к хране́нию моще́й святы́х сооруже́ннаго

Оцифровка: Максим Е. Плякин

Источник: Требник, часть вторая. Москва, синодальная типография, 1902год. Лист 124 (оборот). Published by Photo-Offset Reproduction. Printing Shop St. Job of Pochaev. Holy Trinity Monastery, Jordanville, N.Y., U.S.A. 1961.

Наче́ншу иере́ю, по Трисвято́м, и по Прииди́те, поклони́мся:

А́ще мо́щи су́ть не му́ченическия, но ина́го ко́его от святы́х, чте́т псало́м 111:

Блаже́н му́ж боя́йся Го́спода, в за́поведех Его́ восхо́щет зело́. Си́льно на земли́ бу́дет се́мя его́, ро́д пра́вых благослови́тся. Сла́ва и бога́тство в дому́ его́, и пра́вда его́ пребыва́ет в ве́к ве́ка. Возсия́ во тьме́ све́т пра́вым: ми́лостив и ще́др и пра́веден. Бла́г му́ж ще́дря и дая́: устро́ит словеса́ своя́ на суде́, я́ко в ве́к не подви́жится. В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник: От слу́ха зла́ не убои́тся. Гото́во се́рдце его́ упова́ти на Го́спода: утверди́ся се́рдце его́, не убои́тся, до́ндеже воззри́т на враги́ своя́. Расточи́, даде́ убо́гим: пра́вда его́ пребыва́ет во ве́к ве́ка: ро́г его́ вознесе́тся в сла́ве. Гре́шник у́зрит и прогне́вается, зубы́ свои́ми поскреже́щет и раста́ет: жела́ние гре́шника поги́бнет.

А́ще же му́ченическия су́ть мо́щи, чте́т псало́м 78:

Бо́же, приидо́ша язы́цы в достоя́ние Твое́, оскверни́ша хра́м святы́й Тво́й. Положи́ша иерусали́м я́ко ово́щное храни́лище, положи́ша тру́пия ра́б Твои́х бра́шно пти́цам небе́сным, пло́ти преподо́бных Твои́х звере́м земны́м: Пролия́ша кро́вь и́х я́ко во́ду о́крест Иерусали́ма, и не бе́ погреба́яй. Бы́хом поноше́ние сосе́дом на́шим, подражне́ние и поруга́ние су́щим о́крест на́с. Доко́ле, Го́споди, прогне́ваешися до конца́, разжж

Магические свойства мёда. - Познавательный сайт ,,1000 мелочей"

И опять начнем мы с самого важного – с возвращения в душу радости, надежды и уверенности в себе, своих силах.

Заговор, который радость жизни возвращает.

Нужно для этого заговора от уныния сходить в храм и заказать сорокоуст о здравии, там же в лавочке купить десять свечей.

Ночью, дождавшись, пока больной уснет, зажечь одну из свечей и тихо‑тихо, почти про себя сказать:

,,Месяц, месяц! Ты ходишь высоко и видишь далеко и глубоко, ты ходишь и видишь везде и всё. Ты, месяц, ходишь по полям, по лугам, по лесам, по рекам, по берегам, по морям. Снеси всю боль раба Божьего Владимира и всю его скуку, и тоску, и печаль, и разбросай по желтому песку. И снеси болезнь раба Божьего Владимира туда, куда птицы не залетают, люди не заходят, звери не забегают. Там етой боли, етой скуки, етой печали – играть и гулять. О Господи, Спаситель мой батюшка, и Божья Матерь Марея, возьми всю боль и больную кровь – из раба Божьего Владимира, из его жилок, из его поджилок, из его крови красной и пошли ему, Господи, хорошее здоровье и хорошую жизнь. Аминь"

Так делать десять ночей подряд, каждый раз зажигая новую свечу.

Заговор, если подозреваете кого в желании лишить себя жизни.

Гайтанчик (веревочку, на которой носят крестик) себе новый в церкви купите или цепочку для крестика нательного. Ночью в правом кулаке его зажмите да из дома выйдите (можно окно широко раскрыть).

Встаньте под луной и такой заговор прочтите:

,,Стану, благословясь, пойду, перекрестясь, стану я, раб Божий, помолюсь, благословлюсь, пойду во чисто поле, под красное солнце, под светлый месяц, под частые звезды, под полетные облака. Стану я, раб Божий, во чисто поле, на ровное место. Что на том ли на престоле на Господнем облаками облачусь, небесами покроюсь, на главу положу венец – солнышко красное, подпояшуся светлыми зорями, обтычуся светлыми звездами, что вострыми стрелами. Небо ты, небо, праведное солнце, ты, небо, видишь, ты, небо, слышишь, благослови раба Божьего (имя того, на кого заговариваете) не грустить – не тосковать во веки веков. Аминь."

После подарите цепочку или гайтан тому, на кого заговаривали.

Заговор от душевной тоски (депрессии).

Перекреститесь трижды и идите умываться, лучше всего умыться из реки или родника, но если нет такой возможности, то умывайтесь проточной водой из крана, да заговор от уныния читайте:

,,Матушка быстрая речка течет, ни об чем не думает. Быстрая речка, забери от раба Божьего (имя) грусть‑печаль с тоской, забери ее с собой. "

Водица утечет, да тоску‑печаль смоет.

Вечерние заговоры на спокойный здоровый сон.

Как вечером смеркаться начнет, так на улицу выйдите или на балкон и скажите:

,,Матушка вечерняя заря, Как скрываешь белый свет, Так и скрой с раба Божьего (имя), С белого тела, С ретивого сердца, С буйной головы. Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь."

А после ванны или душа вечернего водой обливайтесь и приговаривайте:

,,Как у серой утицы на калках вода не держится, так у раба Божьего (имя) печаль‑тоска на ретивом сердце не одерживалась. Во имя Отца и Сына Святого Духа. Аминь."

Трижды заговор этот прочтите, да три дня подряд его повторяйте, и никакая беда уже не помешает вам спокойно спать. Также я знаю, что эти два заговора посылают особые сны с ответами на тревожащий вопрос.

Заговор от печали и уныния.

Выйдите в лес или парк, найдите дерево с сухим сучком, пальцем указательным правой руки вокруг него обводите да приговаривайте:

,,Как в дереве сучок сохнет, так и тоска‑кручина – сохни, засыхай. В синих жилах сроду роду не бывай отныне."

Банный заговор от любых душевных недугов.

В ванной, а лучше в бане, налейте в таз воды и над ним заговор прочтите:

,,Ангел мой, хранитель мой, спаситель мой, спаси душу мою и скрепи сердце мое. Враг‑сатана, отшатнись от меня, у меня все три листа написанные. Первый лист – сам Исус Христос, другой лист – Божья матерь, третий лист – Антипа Иантипис ‑чудотворец, молитвенник Христов. Спаси, рука пречистый замок. Ангела призываю, а беса прочь отзываю. На небе и на дереве, на широком чистом поле, на земле ходит, на воде топящей, Пресвятая Богородица, спаси меня."

Трижды воду перекрестите. После того, как вымоетесь, водой этой окатитесь да скажите:

,,Как эта вода божественна все смывает, так бы вся тоска из меня всегда уходила. Аминь."

Освящение дома, квартиры священником (батюшкой): подготовка, чин

С постепенным воцерковлением каждый христианин желает иметь свое жилье освященным, будь то квартира или дом. Но что для этого надо предпринять, подготовить, знают не все, но хотят знать.

Зачем освящать жилье?

В жизни христианина в идеале все события освящаются. После рождения младенец принимает Таинство Крещения. Затем он очищает совесть в Таинстве покаяния, освящается посредством принятия Святых Христовых Таин. Вступая в брак, супруги принимают Таинство венчания. Каждый вечер и утро христианин молится, прочитывает Евангелие.

Кончина человека также сопровождается молитвой. И после смерти его душу продолжают поминать в храме. Тем более, дом, в котором он проводит свободное время, должен быть освящен специальным чином.

Освящение дома охраняет его от бесовских воздействий, наветов злых человек, несчастных случаев. В освященном жилище поселяются Ангелы, если жильцы ведут благочестивый образ жизни (молятся утром и вечером, читают Священное Писание, избегают ссор).

Некоторые просят освятить жилище, чтобы избавиться от нечистых духов, беспокоящих людей (так называемых «полтергейстов»). Были случаи, когда жильцы страдали от приведений, которыми прикидываются бесы. После освящения все эти странные явления, конечно, исчезают.

Что нужно подготовить для чина освящения?

Люди, приглашающие священника к себе домой, должны подготовиться.

Понадобятся:

  • иконы Спасителя, Божией Матери, святых, Ангела-хранителя ;
  • стол для того чтобы положить евангелие, крест;
  • сосуд (чаша) под святую воду.

Освободить четыре участка стен напротив друг друга, где священник будет изображать Распятие. Любой молебен служится перед образами, это связано с особым иконопочитанием христиан. Поэтому иконы обязательно должны быть в доме.

Желательно убрать на время освящения помещения домашних животных, чтобы они не мешались. Нецеломудренные изображения на стенах и магические предметы тоже не должны быть в доме, потому что они показывают неготовность жильцов к прохождению чина.


Из чего состоит чин освящения

Священник приходит в дом, достает все необходимые предметы. Затем начинается сам чин, которые состоит из двух молитв, чтения отрывков из Евангелия и ектеньи, во время которой воссылается просьба к Богу об охранении жизни людей, живущих в этом месте.

Сначала батюшка на стенах дома, соответствующих сторонам света (запад, юг, восток, север) рисует изображение креста. Иногда он приклеивает специальные бумажные наклейки с распятием. Их снимать или стирать со стен потом нельзя.

Эти изображения помазуются освященным маслом. Затем начинается сам чин, в конце которого происходит каждение дома, а потом окропление его святой водой.

Само собой разумеется, что после освящения дома, в нем нельзя допускать грехопадений, скверных слов, брани, драк и т.д. Иначе Ангел, охраняющий дом, может покинуть его.

о. Стахий Колотвин об освящении жилища

Мы работаем на добровольных началах, поэтому будем рады, если вы поддержите проект лайком и репостом в социальных сетях. Храни Господь!

Чин благословения жилища

ЧИН БЛАГОСЛОВЕНИЯ ЖИЛИЩА

 

Пришед иерей в дом, егоже благословити имать, совершает малое освящение воды. Может же и имети с собою священную воду в сосуде (аще по чемулибо не имать быти освящения воды в доме) и елей в другом сосуде, имеющему же быти началу благословения, на коейждо от четырех стен да будет крест написан. Посем начинает обычно:

 

 

 

Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.

 

Священник: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков.

Чтец: Аминь. Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе. Царю Небесный: Трисвятое. Пресвятая Троице: Отче наш: Священник: Яко Твое есть Царство: Чтец: Аминь. Господи, помилуй, 12. Приидите, поклонимся: трижды.

 

 

Чтец: Аминь. Слава Тебе, Боже наш слава Тебе. Царь Небесный: Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш: Священник: Ибо Твоё есть Царство: Хор: Аминь. Господи, помилуй. (12) Слава, и ныне: Придите, поклонимся: (3)

 

Псалом 90

Живый в помощи Вышняго, в крове Бога небеснаго водворится. Речет Господеви: заступник мой еси и прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него. Яко Той избавит тя от сети ловчи, и от словесе мятежна, плещма Своима осенит тя, и под криле Его надеешися, оружием обыдет тя истина Его. Не убоишися от страха нощнаго, от стрелы летящия во дни, от вещи во тьме преходящия, от сряща и беса полуденнаго. Падет от страны твоей тысяща, и тьма одесную тебе, к тебе же не приближится, обаче очима твоима смотриши и воздаяние грешников узриши. Яко Ты, Господи, упование мое; Вышняго положил еси прибежище твое. Не приидет к тебе зло, и рана не приближится телеси твоему, яко Ангелом Своим заповесть о тебе, сохранити тя во всех путех твоих. На руках возмут тя, да не когда преткнеши о камень ногу твою; на аспида и василиска наступиши, и попереши льва и змия. Яко на Мя упова, и избавлю и; покрыю и, яко позна имя Мое. Воззовет ко Мне, и услышу его, с ним есмь в скорби, изму его и прославлю его, долготою дней исполню его и явлю ему спасение Мое.

 

 

Живущий помощью Всевышнего под кровом Бога небесного водворится. Скажет Господу: "Заступник мой Ты и прибежище моё, Бог мой и уповаю на Него". Ибо Он избавит тебя от сети ловцов и от вести тревожной. За плечами Своими сокроет тебя, и под крыльями Его будешь надеяться, – как оружие окружит тебя истина Его. Не убоишься от страха ночного, от стрелы, летящей днём; от опасности, во тьме блуждающей, от несчастья и демона полуденного. Падёт рядом с тобою тысяча, и десять тысяч справа от тебя, но к тебе не приблизятся. Только очами твоими посмотришь и воздаяние грешников увидишь. Ибо Ты, Господи, надежда моя! Всевышнего сделал ты прибежищем твоим. Не подступится к тебе зло, и бич не приблизится к шатру твоему, ибо Он Ангелам Своим заповедает о тебе сохранить тебя на всех путях твоих, – на руках понесут тебя, чтобы ты не споткнулся о камень ногою твоею. На аспида и василиска наступишь и попирать будешь льва и дракона. "Ибо на Меня он уповал, и избавлю его, прикрою его, ибо он познал имя Моё. Призовёт Меня, и услышу его, с ним Я в скорби, избавлю его и прославлю его, долгоденствием исполню его и явлю ему спасение Моё".

 

По псалме же поют тропарь, глас 8

Якоже Закхееву дому Твоим, Христе, входом спасение бысть, / сице и ныне входом священных служителей Твоих, и с ними святых Ангел Твоих, / мир Твой подаждь дому сему, и милостивно благослови его, / спасая и просвещая всех жити хотящих в нем.

 

 

Как дому Закхея Твоим, Христе, входом спасение пришло, / так и ныне входом священных служителей Твоих / и с ними святых Ангелов Твоих, / мир Твой подай дому сему, / и милостиво благослови его, / спасая и просвещая всех, жить хотящих в нем.

 

Сущей же трапезе убрусом покрытой, Евангелию и кресту на ней возлежащим, и свещам горящим, и воде священней и елею сущим, став иерей к востоку лицем и рек:

 

И священник, став лицом к востоку перед столом, покрытым скатертью, на котором лежат Евангелие и Крест, горят и свечи и стоят освященная вода и елей, возглашает:

Священник: Господу помолимся.

И лик: Господи, помилуй.

 

 

Священник: Господу помолимся.

Хор: Господи, помилуй.

 

И читает во всеуслышание следующую молитву

Господи Иисусе Христе, Боже наш, изволивый под сень Закхеа мытаря внити, и спасение тому и всему дому его бывый; Сам и ныне зде жити восхотевшия, и нами недостойными мольбы Тебе и моления приносящия, от всякаго зла невредимы соблюди, благословляя их и обиталище сие, и ненаветен тех живот выну сохраняй, изобильно вся благая Твоя им Твоим благословением на пользу подаваяй. Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, со безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

 

Господи Иисусе Христе Боже наш, изволивший под кров Закхея мытаря войти, и ставший спасением ему и всему его дому! Сам и ныне здесь жить желающих и через нас недостойных мольбы и моления Тебе приносящих, от всякого зла невредимыми сохрани, благословляя их и это жилище, и в безопасности их жизнь всегда сохраняй, изобильно все блага Твои им Твоим благословением на пользу подавая. Ибо подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение со Безначальным Твоим Отцом, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом ныне, и всегда и во веки веков.

Лик: Аминь.

 

 

Хор: Аминь.

 

Иерей: Мир всем.

Лик: И духови твоему.

Иерей: Главы ваша Господеви приклоните.

Лик: Тебе, Господи.

 

 

Священник: Мир всем.

Хор: И духу твоему.

Священник: Главы ваши пред Господом приклоните.

Хор: Тебе, Господи.

 

И читает священник следующую молитву

Владыко Господи Боже наш, на высоких живый и на смиренныя призираяй, домы созидати человеком повелевый и благословивый жити в них, и спасение дому Закхеову даровавый; Сам благослови и дом сей, и в нем жити хотящих страхом Твоим огради, и невредимых от сопротивных сохрани, и благословение Твое с высоты жилища Твоего низпосли им, и благослови и умножи вся благая в доме сем.

 

Владыка Господи, Боже наш, на высотах живущий и дольнее озирающий, дома строить людям повелевший и благословивший жить в них, и спасение дому Закхея даровавший! Сам благослови и дом сей, и в нем желающих жить страхом Твоим огради, и невредимыми от врагов сохрани, и благословение Твое с высоты жилища Твоего ниспошли им, и благослови и умножь все блага в доме сем.

Возглас: Твое бо есть, еже миловати и спасати ны, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

 

Возглас: Ибо Ты милуешь и спасаешь нас, Боже наш, и Тебе славу воссылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу ныне, и всегда, и во веки веков.

Лик: Аминь.

 

 

Хор: Аминь.

 

Абие же посем знаменав трижды елей, глаголя: Во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.

 

 

И тотчас, трижды осенив крестным знамением елей со словами: Во Имя Отца, и Сына, и Святого Духа. Аминь.

 

Читает над ним следующую молитву

Господи Боже наш, призри ныне милостивно на молитву мене смиреннаго и недостойнаго раба Твоего, и низпосли благодать Пресвятаго Твоего Духа на елей сей, и освяти его, яко да будет во освящение месту сему и на нем сооруженну дому, и на прогнание всякия сопротивныя силы и сатанинских наветов. Ты бо еси благословляяй и освящаяй всяческая, Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

 

Господи Боже наш, призри ныне милостиво на молитву меня, смиренного и недостойного раба Твоего, и ниспошли благодать Пресвятого Твоего Духа на елей сей и освяти его, да будет он во освящение месту сему и на нем сооруженному дому, и для изгнания всякой враждебной силы и сатанинских козней. Ибо Ты благословляешь и освящаешь все, Христе Боже наш, и Тебе славу воссылаем, со Безначальным Твоим Отцом, и Всесвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом ныне, и всегда, и во веки веков.

Лик: Аминь.

 

 

Хор: Аминь.

 

По молитве же вземлет священную воду, и кропит ею вся стены дома окрест и вся клети его, глаголя:

 

После же молитвы берет освященную воду и кропит ею все стены дома кругом и все помещения его со словами:

Во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, окроплением воды сея священныя, в бегство да претворится всякое лукавое бесовское действо, аминь.

 

 

Во Имя Отца, и Сына, и Святого Духа, окроплением этой воды священной в бегство да обратится все злое бесовское действие. Аминь.

 

Окропив же все, взем елей, помазует им стены дома, идеже есть крест написан в средине его, начен от восточныя стены дома, посем и западную, и по сих северную, в конец же южную стену, над коейждо глаголет:

 

Окропив же все и взяв елей, помазывает им стены дома, где начертан крест, в середине его, начав от восточной стены дома, затем западную, после того северную, под конец же южную стену, при каждом помазании говоря:

Благословляется дом сей помазанием святаго елеа сего, во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, аминь.

 

 

Благословляется дом сей помазанием святого елея сего, во имя Отца, и Сына, и Святого Духа. Аминь.

 

По совершении помазания елеем, возжигают свещи пред киимждо крестом, на коейждо стене. Сему же бывающу, певцы поют:

 

После же помазания елеем зажигают свечи перед каждым крестом на каждой стене. При этом певцы поют:

Стихира, глас 5

Благослови, Господи, дом сей, / и исполни его земных Твоих благ, / и в нем благочестно жити хотящих / от всякаго злаго обстояния неврежденных сохрани, / и всякое изобилие небеснаго и земнаго Твоего благословения тем даруй, / и яко щедр помилуй, / по велицей Твоей милости.

 

 

Благослови, Господи, дом сей, / и исполни его земных Твоих благ, / и в нем благочестиво жить хотящих / от всякой злой напасти невредимыми сохрани, / и всякое изобилие небесных и земных благословений Твоих им даруй, / и, как Сострадательный, помилуй / по великой Твоей милости.

 

По окончании помазания, становится иерей лицем к востоком, и аще изволит, чтет Евангелие, рек:

 

После же помазания становится священник лицом к востоку и, если хочет, может прочитать Евангелие.

Иерей: Премудрость, прости, услышим святаго Евангелиа. Мир всем.

 

Священник: Премудрость! Станем благоговейно. Услышим святое Евангелие. Мир всем.

Людие: И духови твоему.

Иерей: От Луки святаго Евангелиа чтение.

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Иерей: Вонмем.

 

 

Хор: И духу твоему.

Священник: От Луки святого Евангелия чтение.

Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

Священник: Будем внимать.

 

Евангелие от Луки, зачало 94

Во время оно, прииде Иисус во Иерихон. И се муж нарицаемый Закхей, и сей бе старей мытарем, и той бе богат. И искаше видети Иисуса, кто есть, и не можаше от народа, яко возрастом мал бе. И предитек возлезе на ягодичину, да видит, яко туде хотяше минути. И яко прииде на место, воззрев Иисус, видев его, и рече к нему: Закхее, потщався слези, днесь бо в дому твоем подобает Ми быти. И потщався слезе, и прият Его радуяся. И видевше вси роптаху, глаголюще, яко ко грешну мужу вниде витати. Став же Закхей рече ко Господу: се пол имения моего, Господи, дам нищим: и аще кого чим обидех, возвращу четверицею. Рече же к нему Иисус, яко днесь спасение дому сему бысть, зане и сей сын Авраамль есть. Прииде бо Сын Человечь взыскати и спасти погибшаго.

 

В то время вошел Иисус в Иерихон. И вот был человек, по имени Закхей, и он был старший мытарь, и был он богат. И старался он увидеть Иисуса, кто Он, и не мог из-за толпы, потому что был ростом мал. И забежав вперед, влез на сикомору, чтобы увидеть Его, так как Он должен был проходить той дорогой. И придя на это место, Иисус посмотрел наверх и сказал ему: Закхей, поспеши слезть; ибо сегодня надо Мне быть у тебя в доме. И он слез поспешно, и принял Его с радостью. И увидев, все начали роптать и говорили: Он остановился у человека грешника. А Закхей встал и сказал Господу: вот, половину того, что имею, Господи, я даю нищим, и если у кого что неправедно вынудил, возмещу вчетверо. И сказал ему Иисус: ныне пришло спасение дому сему, потому что и он сын Авраамов. Ибо Сын Человеческий пришел взыскать и спасти погибшее.   Лк 19: 1–10

Лик: Слава Тебе, Господи, слава Тебе.

 

 

Хор: Слава Тебе, Господи, слава Тебе!

 

И тотчас читают псалом 100

Милость и суд воспою Тебе, Господи. Пою и разумею в пути непорочне, когда приидеши ко мне? Прехождах в незлобии сердца моего посреде дому моего. Не предлагах пред очима моима вещь законопреступную: творящыя преступление возненавидех. Не прильпе мне сердце строптиво, уклоняющагося от мене лукаваго не познах. Оклеветающаго тай искренняго своего, сего изгонях: гордым оком, и несытым сердцем, с сим не ядях. Очи мои на верныя земли, посаждати я со мною: ходяй по пути непорочну, сей ми служаше. Не живяше посреде дому моего творяй гордыню, глаголяй неправедная, не исправляше пред очима моима. Во утрия избивах вся грешныя земли, еже потребити от града Господня вся делающыя беззаконие.

 

 

Милость и суд воспою Тебе, Господи. Буду петь и внимать на пути непорочном: когда Ты придёшь ко мне? Я ходил в беззлобии сердца моего посреди дома моего. Не допускал пред глаза мои дела законопреступного, творящих преступления возненавидел; не пристало ко мне сердце строптивое, избегающего меня злого я не замечал; тайно клевещущего на ближнего своего – его изгонял, с гордым оком и ненасытным сердцем – с ним вместе не вкушал. Очи мои – на верных земли, чтобы сидеть им рядом со мною, ходящий по пути непорочному, он мне служил. Не жил среди дома моего поступающий надменно, говорящий неправду не преуспевал пред очами моими. По утрам умерщвлял я всех грешников земли, чтобы истребить из града Господня всех делающих беззаконие.

 

Иерей же кадит весь дом. По сем же глаголет ектению сию:

 

Священник же, пока читается псалом, кадит весь дом, и после того возглашает следующую ектению:

Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.

 

Помилуй нас, Боже, по великой милости Твоей, молимся Тебе, услышь и помилуй.

Лик: Господи, помилуй. Трижды.

 

Хор: Господи, помилуй. (3)

И прочее; прибавляет и следующее:

Еще молимся о еже низпослати благословение Свое на дом сей и на раба Своего [или рабу Свою] имярек, и на всех в нем благочестно жити хотящих, и послати им Ангела Своего милостива, соблюдающа и сохраняща их от всякаго зла, и наставляюща к деланию всех добродетелей, и ко исполнению святых Христовых заповедей. и о еже сохранити их от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча и нашествия иноплеменник, и всякия смертоносныя раны, и даровати им здравие, и долгоденствием оградити их, и во всем угобзити, рцем вси: Господи, услыши и помилуй.

 

Еще молимся да ниспошлет Господь Бог благословение Свое на дом сей и на рабов сих (имена их), и на всех, кто в нем будет благочестиво жить, и да пошлет им Ангела Своего милостивого, соблюдающего и сохраняющего их от всякого зла, и наставляющего их к совершению всех добродетелей и к исполнению святых Христовых заповедей, и о сохранении их от голода, мора, землетрясения, наводнения, огня, меча и нашествия иноплеменников, и всякого смертоносного поражения, и о даровании им здравия, и об ограждении их долгоденствием, и да имеют они во всем изобилие, возгласим все: Господи, услышь и помилуй.

Лик: Господи, помилуй. Трижды.

Еще молимся за всю братию и за вся христианы.

 

Хор: Господи, помилуй. (3)

Еще молимся за всю братию и за всех христиан.

Лик: Господи, помилуй. Трижды.

Возглас: Услыши ны, Боже Спасителю наш, упование всех концев земли, и сущих в мори далече, и милостив, милостив буди, Владыко, о гресех наших, и помилуй ны: милостив бо и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

 

Хор: Господи, помилуй. (3)

Возглас: Услышь нас Боже, Спаситель наш, надежда всех концов земли и тех, кто далеко в море, и милостив, милостив будь Владыка ко грехам нашим, и помилуй нас. Ибо Ты – милостивый и человеколюбивый Бог, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда и во веки веков. Аминь.

Лик: Аминь.

И творит дневный обычный отпуст, и многолетствовав дому владыце, отходит во свояси, благодаря Бога.

 

 

Хор: Аминь.

И говорит обычный дневной отпуст и возглашает многолетие.

 


Смотрите также

 


Copyright © MedPetrova.ru Карта сайта, XML.